18. 6. 2015

Jak si zařídit telefonní číslo v Holandsku

Kdo se chystá do Nizozemí za prací, školou, brigádou nebo i jen na dovolenou, brzo zjistí, že se vyplatí pořídit si místní číslo. Holandská čísla používají předvolbu +31 nebo 0031. Poplatky za roaming u českých operátorů jsou obvykle stále vysoké a už jen za zvednutí příchozího hovoru na vaše české číslo zaplatíte. Studentům holandské číslo usnadní komunikaci s místními spolužáky a kamarády, při hledání práce číslo začínající +31 bude představovat výhodu a jako turista můžete například využít levná data pro různé mapy a aplikace. 



Alternativou k pořizování SIM karty v Nizozemsku může být Skype. Při nakoupení kreditu můžete volat po celém světě docela levně na mobilní čísla i pevné linky. Jste ale vázáni k počítači nebo minimálně smart phonu s internetem.    

Když v Holandsku nechci podepisovat žádnou smlouvu a vlastní telefon mám, musím si pořídit jenom předplacenou SIM kartu. Prodávají se v mnoha obchodech a od různých operátorů. Vybrat si tedy tu správnou může být složité. 

Užitečný je srovnávač Bellen.com. Se Smartphonem potřebuju hlavně data. Minuty ani smsky si předplácet nechci. Když přece jen potřebuju někam zavolat, ceny za minutu se pohybují na podobných úrovních jako ceny místních hovorů v Česku.

Podle srovnávače jsem si vybrala operátora Lyca Mobile. Jejich stránky jsou i v angličtině, takže nepotrvá dlouho a zjistíte si ceny, rady a všechny postupy. SIM kartu si objednáte a zdarma vám do několika málo dní přijde poštou. Jakmile karta přišla, začala jsem tím, že jsem si přes internet na nové číslo nabila kredit 5 €. Hned poté jsem dostala 7,5 € jako bonus a následně i dalších 5 €. Najednou se tak můj kredit vyhoupl na 17,5 €. 




Nejdůležitější pro mě ale byla data. Přes internet jsem si tedy objednala balíček s 500 MB za 5 €. 


Minulé dva měsíce nabízel Lyca Mobile za stejných pět euro dokonce 5 GB. Ještě dodnes tedy využívám 5 GB dat, které ani za celý měsíc nemám šanci spotřebovat. :) 



Ačkoliv moje karta přišla velmi rychle, objednání a doručení SIMky může někdy pár dní trvat. Velmi rychlé a jednoduché řešení může být například SIM karty od Hemy. HEMA je obchod, jehož pobočky v najdete v každém městě a koupíte zde vše - přes jídlo a oblečení až po domácí potřeby. Tam si můžete koupit kartu, kupon na dobití a rovnou můžete volat.

3 komentáře:

  1. Dobry den omlouvam se za koment. Ale jednou jsem mel lycu a neprisla mi tak skvela protoze jak jsem volal do ostatnich siti tak mi to bralo za minutu 50 proto jsem presel na lebaru ktera se mi zdala jako lepsi napad. A taky se mi to podtvrdilo. Ma uplne stejne vyhody jako lyca. Ale kdyz uz jsem u toho tak bych chtel zduraznit ze neni jenom lebara nebo lyca jako dobri operatori ale je jich tu strasne moc a nepocital t-mobil, vodafon a ty dalsi drahe operatory tak kdyz uz chcete neco napsat tak dam vetsi informace skoro o vsech operatorich ktere se pohybujou na stejnych urovnich jako lyca a lebara dekuji za pochopeni.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tip na Lebaru. Já jsem hlavně chtěla popsat, jak jsem si číslo zařídila já a kde si člověk může vybrat a najít informace. :) Popsat všechny mobilní operátory jsem ani neměla v plánu.

    OdpovědětVymazat
  3. U mna tiez vyhrala Lebara kvoli sluzbe Lebara ONE - lacne volania v NL aj do zahranicia a web tiez v anglictine. A teraz mam Vodafone.
    Inak fajn blog pre ludi, co este nemaju NL cislo!

    OdpovědětVymazat