7. 2. 2014

Erasmus v Antverpách: Celý svět v jednom domě

Pivo zachránilo mnohým Belgičanům v minulosti život. Existuje tady taky speciální Erasmus Belgica, kdy studenti jezdí na "zahraniční" pobyt v rámci Belgie. Asi jako kdybych já jela na Erasmus do Brna. V Antverpách je prý i docela početná skupina českých studentů, které jsem zatím ale nepotkala. Zato jsem ale na naší minikoleji potkala lidi z Rakouska, Nizozemí, Litvy, Belgie, Austrálie, USA, Španělska nebo Itálie.



Antverpská univerzita má necelých 200 výměnných studentů (celkově tady studuje 18 800 lidí). Největší skupinu tvoří tradičně španělští a italští studenti. Početná skupina jsou také Poláci a pro mě překvapivě se do TOP 5 dostali i čeští studenti

Zatím jsem taky ale skoro nikoho z Česka nepotkala. Zato Španělé a Italové se nalezli velmi rychle a vytvořili skupinky, kde mluví (hlasitě) svým mateřským jazykem, kterému samozřejmě nerozumím. Problém je, že ale nerozumím moc ani jejich angličtině. Mluví hrozně rychle a všechno mi zní pořád jako španělština/italština. Ale domluvila jsem se zatím vždy. Dokonce mi jeden Holanďan řekl, že moje angličtina zní, jako když mluví anglicky Holanďané/Belgičané. Zatím to považuju za kompliment. :) 

Mezi zahraničními studenty se tady objevilo i pár lidí z Belgie, kteří přijeli v rámci programu Erasmus Belgica, kdy francouzsky mluvící studenti z jižní části země cestují na sever, kde se učí holandštinu, a naopak. Přišlo mi to, jako kdybych jela z Prahy na "Erasmus" do Brna. :) 

Máme tady i několik studentů z Nizozemí, kteří jsou v Antverpách jako doma, protože umí Holandsky a nám pomáhají překládat nápisy, cedule a návody na obalech potravin.

Naše "kolej" je hodně mezinárodní. Bydlím ve velkém domě asi 3 minuty cesty pěšky od univerzity. Máme celkem 18 jednolůžkových pokojů. Dvou a vícelůžkové se snad nikde ani nenabízí, což je oproti českým kolejím velký rozdíl. Dohromady pak sdílíme jednu kuchyň, tři sprchy a záchody. Mám spolubydlící z Rakouska, Nizozemí, Litvy, Belgie, Austrálie, USA, Španělska nebo Itálie

Zatím si docela rozumíme a bydlení na téhle minikoleji se zdá být dobrou volbou. Jsem přímo v centru a za deset minut dojdu, kam potřebuju. Cena je nižší, než u samostatných pokojů v bytech. Za měsíc platím 240 eur a nájemné v tzv. studiích, kde je samostatná koupelna, začíná spíše na 300 eurech. Výhodou jsou také spolubydlící, kteří jsou zároveň moji spolužáci - chodíme spolu vyřizovat registrace nebo společně chodíme na program orientačního týdne. Člověk pak není sám, ačkoliv vůbec nikoho nezná. A když už mám dost všech lidí, zavřu se na vlastní pokoj. :) 


Všichni si myslí, že jsem mladší, než doopravdy jsem. Jednomu klukovi je 25, jinak jsou ve skutečnosti asi všichni mladší než já (i když ne o moc) - kolem 22-23 let. Američan, který se mnou bydlí na patře, má teprve 20, takže pití piva v hospodě je pro něj novinkou. Naopak kluk z Litvy už nám během dvou dnů stihl odvyprávět desítky příběhů, jak se opil, kolik toho vypil a co všechno opilý udělal.  

K pití piva mají Belgičané srandovní historku. Důvod, proč ho pijí tolik, má kořeny v historii. Dříve na území Belgie byla totiž velmi špatná voda a nedala se pít. No a aby místní neumřeli žízní, poradili si po svém - začali pít pivo a díky němu přežili až dodnes. Lehké pivo směly tehdy pít dokonce i děti. 

Naše kolej funguje skvěle. Když nemáme kliku, dáme tam lžíci a překvapivě to i funguje. :)


Výslovnost a přízvuk nám asi bude dělat ještě problémy. Rozhovor kluka z Missouri a Francouze. 
A: I'm from the United States.
B: Yeah, I know, me sorry.
A: Why are you sorry?
B: No, I'm not sorry. I said you are from Missouri, right?

Žádné komentáře:

Okomentovat