15. 7. 2013

USA road trip: Po dvou dnech v New Yorku vyrážíme do Philadelphie

Po dvou nabitých dnech v New Yorku vyrážíme do Philadelphie, kde si půjčíme auto a opravdový americký road trip začíná.

New York se ani na chvíli nezastaví.

První dva dny trávíme v New Yorku. Cestou sem nás zdržel o dvě hodiny požár etiopského letadla na londýnském letišti Heathrow, kde jsme přestupovali. Zatímco si etiopské letadlo planulo, na vedlejší ranveji jsme čekali zavření v Airbusu, než nás nechají odstartovat, což se nakonec povedlo.

Po půlnoci jsme dorazili do bytu v Queensu, který jsme sehnali přes Airbnb. Cesta taxíkem z letiště J. F K. stála 42 dolarů. Nevýhoda je, že v noční dobu nemají k dispozici taxík, kam se vleze pět lidí a zavazadla. Museli jsme tedy jet dvěma. Další den jsme se ale inspirovali seriálem How I Met Your Mother, kde běžně jezdí v pěti jedním taxíkem. Zastavili jsme si tedy taxikáře, který nás nechal ve čtyřech nastoupit na zadní sedadlo. Nebylo to pohodlné, ale asi pohodlnější než platit dva taxíky. :)

Hlavně sladit barvu turbanu s barvou taxíku.

Ubytování je docela ošklivé a prostorné a našim potřebám vyhovuje. Hned v prvním okamžiku jsem našla švába. Jídlo tu ale (naštěstí) žádně není, takže si další kamarády nepřivedl.

Ještě před spaním jsme si na pokoj objednali obrovskou pizzu s hromadou masa, která vlastně ani není pizza, ale chicken pie. Jo, jsme opravdu v Americe.

Já a Spider man na Times square.

Ráno vstáváme všichni dřív než musíme. Jet lag je trochu znát. Po šesti hodinách spánku nás vnitřní hodiny nutí vstávat, protože už je odpoledne.

Hned jsme si pořídili místní sim karty od T-mobile. Na 38 dní máme mezi sebou 100 minut na volání a 5 GB internet za 40 dolarů.

Little Italy

Prošli jsme za dva dny snad celý Manhattan - Times square, Central park, Grand Central Terminal, vylezli na jednu z nejvyšších budov ve městě (Top of the Rock), prošli jsme Wall street, Battery park, Brooklin bridge, China Town ...

Grand Central Terminal

Z Battery parku jsme si zaplatili cestu lodí kolem pobřeží a kolem sochy Svobody. Zavládlo ale pekelné horko a my jsme nezvolili správnou společnost, která výlety nabízela Chtěli jsme ušetřit, takže jsme zvolili cestu za 19 dolarů místo například za 28. Nevýhodou bylo, že jsme v horku museli vystát frontu hodinu a půl. Příště si nejprve zjistíme čekací čas. Cesta na palubě lodi byla ale tak krásná, že jsme málem zapomněli na úmorné čekání.

Zleva - Lukáš, Petřík, Adéla a Jirka.